Меню

Hennessy

Hennessy Изображение

Коняк Hennessy

Как синът на ирландски лорд създава една от най-известните марки спиртни напитки в света? Предстои да научите повече за историята на култовия коняк Hennessy.. виж повече

Във всяка добра история подробностите около основните събития си имат няколко версии. Такъв е и случаят с марката Hennessy. Най-популярната легенда гласи, че на 20-годишна възраст Ричард Хенеси, син на лорд Балимакмой, напуска родния си Корк и заминава за Франция, за да се бие за крал Луи XV. Хенеси бил ранен в битката при Фонтенуа и по-късно се установил на брега на река Шарант, която преминавала през град Коняк.

Там Ричард Хенеси започва производство на бренди през 1765 г. благодарение на заеми от парижки банки и двама съдружници - Конъли и Артър. 

Синът на Ричард, Джеймс, е този, който дава истинския тласък на семейния бизнес. В интервю за Irish Examiner двама далечни потомци на Ричард - братята Морис и Фредерик Хенеси - казват, че Джеймс създал условия за световната доминация на Hennessy благодарение на предвидливото сътрудничество със съществуващия конячен гигант Martell.

Износ на коняк Hеnnessy в САЩ

Стигането на Hennessy до САЩ е важна част от историята на марката. От компанията твърдят, че още с първата пратка конякът извоюва своето почетно място сред американските любители на алкохола, утвърждавайки се силно сред афроамериканското население.

През 1804 г. Hennessy заменя дотогава използваните за съхранение бъчви със стъклени бутилки с етикети. Приблизително по същото време (плюс-минус няколко години, в зависимост от източника) компанията създава друг съюз - този път със семейство Филю. През 1806 г. Жан Филю е назначен за майстор-блендер, а днес, осем поколения по-късно, тази титла се носи от Рено Филю дьо Жиронд. Рено чиракува 15 години в дестилерията и наследява чичо си Жан, който е бил начело на производствения процес цели 50 години.

коняк hennessy

Снимка: Рено Филю дьо Жиронд; източник: vitisphere.com

VSOP и XO

Първият VSOP (Very Superior Old Pale) се появява през 1817 г. по искане на принца на Уелс (по-късно крал Джордж IV). През целия XIX век марката Hennessy продължава да увеличава износа си, като първите доставки са за Русия през 1818 г. и Китай през 1859 г.

Твърди се, че през 1870 г. Морис Хенеси, член на четвъртото поколение на фамилията Хенеси, помолил тогавашния майстор на избата Емил Филю да създаде специален коняк за семейството и приятелите му, като използва дълго отлежали вина. Наричат този персонализиран коняк "XO", което означава "Extra Old", а историята разказва, че Hennessy XO става първият бленд на къщата, който придобива международна известност - толкова голяма, че класификацията XO се превръща в мерило за качество.

Едва през 1947 г. Жералд дьо Жофр - правнукът на Морис Хенеси - създава класическата бутилка XO, чиято форма е вдъхновена от обърнат грозд. 

коняк hennessy x.o

Източник на снимката: Wikipedia

LVMH

През 1971 г. Hennessy се слива с къщата за шампанско Moët & Chandon. Сливането, организирано от тогавашния председател на Hennessy Килиан Хенеси, е станало в условията на конкуренция от страна на други интернационални компании. По-късно Moët Hennessy се обединява с мощната компания за луксозни стоки Louis Vuitton и през 1987 г. създава Louis Vuitton Moët Hennessy - LVMH.

Hennessy продължава да залага на повишена разпознаваемост посредством колаборации с големи имена от съвременната популярна култура като 2Pac и Snoop Dogg. 

Какво носи последното десетилетие за Hennessy 

През годините се появяват няколко нови разновидности коняци, включително Paradis Imperial през 2011 г. Описва се като "бижу в колекцията на Hennessy" и се смята, че от всяка реколта средният брой на eaux-de-vie с потенциал да се присъедини един ден към този бленд е само 10 от 10 000.

През 2020 г. XO отпразнува своята 150-годишнина. Този юбилей изисквал да се обозначи с нещо наистина специално. Задачата да направи дизайн на изключителен модел бутилка Hennessy била дадена на архитекта Франк Гери. Той създал неочаквано модернистично шише, което било оценено на 15 000 паунда. 

Според годишния Клуб на милионерите на браншовото списание Drinks International, Hennessy изпреварва останалите конячни къщи, като през 2019 г. обемът ще достигне 8 милиона каси, а най-близкият му съперник, Martell, е с 2,6 млн.

Hennessy и NBA

През 2021 г. марката Hennessy стана първият глобален партньор на NBA в областта на спиртните напитки и Джули Ноле, главен маркетинг директор на Hennessy, определя партньорството като даващо възможност на марката да подкрепи баскетбола и културата, обединяваща хората чрез забавление и приятелство.

Освен спортните партньорства, най-новите лансирания включват Master Blender's Selection N°4. Конякът е част от лимитирана серия и е най-новото творение на настоящия майстор-блендер на Hennessy Рено Филю дьо Жиронд. 

Династията Hennessy е на цели 256 години, но едно е сигурно - предстоят им още поне толкова успехи и отдаденост в създаването на първокачествен коняк.  

Категории

Производители

Вид

Ценови диапазон

Hennessy

Коняк Hennessy Как синът на ирландски лорд създава една от най-известните марки спиртни напитки в света? Предстои да научите повече за историята на култовия коняк Hennessy .. виж повече Във всяка добра история подробностите около основните събития си имат няколко версии. Такъв е и случаят с марката Hennessy. Най-популярната легенда гласи, че на 20-годишна възраст Ричард Хенеси, син на лорд Балимакмой, напуска родния си Корк и заминава за Франция, за да се бие за крал Луи XV. Хенеси бил ранен в битката при Фонтенуа и по-късно се установил на брега на река Шарант, която преминавала през град Коняк. Там Ричард Хенеси започва производство на бренди през 1765 г. благодарение на заеми от парижки банки и двама съдружници - Конъли и Артър.  Синът на Ричард, Джеймс, е този, който дава истинския тласък на семейния бизнес. В интервю за Irish Examiner двама далечни потомци на Ричард - братята Морис и Фредерик Хенеси - казват, че Джеймс създал условия за световната доминация на Hennessy благодарение на предвидливото сътрудничество със съществуващия конячен гигант Martell. Износ на коняк Hеnnessy в САЩ Стигането на Hennessy до САЩ е важна част от историята на марката. От компанията твърдят, че още с първата пратка конякът извоюва своето почетно място сред американските любители на алкохола, утвърждавайки се силно сред афроамериканското население. През 1804 г. Hennessy заменя дотогава използваните за съхранение бъчви със стъклени бутилки с етикети. Приблизително по същото време (плюс-минус няколко години, в зависимост от източника) компанията създава друг съюз - този път със семейство Филю. През 1806 г. Жан Филю е назначен за майстор-блендер, а днес, осем поколения по-късно, тази титла се носи от Рено Филю дьо Жиронд. Рено чиракува 15 години в дестилерията и наследява чичо си Жан, който е бил начело на производствения процес цели 50 години. Снимка: Рено Филю дьо Жиронд; източник: vitisphere.com VSOP и XO Първият VSOP (Very Superior Old Pale) се появява през 1817 г. по искане на принца на Уелс (по-късно крал Джордж IV). През целия XIX век марката Hennessy продължава да увеличава износа си, като първите доставки са за Русия през 1818 г. и Китай през 1859 г. Твърди се, че през 1870 г. Морис Хенеси, член на четвъртото поколение на фамилията Хенеси, помолил тогавашния майстор на избата Емил Филю да създаде специален коняк за семейството и приятелите му, като използва дълго отлежали вина. Наричат този персонализиран коняк "XO", което означава "Extra Old", а историята разказва, че Hennessy XO става първият бленд на къщата, който придобива международна известност - толкова голяма, че класификацията XO се превръща в мерило за качество. Едва през 1947 г. Жералд дьо Жофр - правнукът на Морис Хенеси - създава класическата бутилка XO, чиято форма е вдъхновена от обърнат грозд.  Източник на снимката: Wikipedia LVMH През 1971 г. Hennessy се слива с къщата за шампанско Moët & Chandon. Сливането, организирано от тогавашния председател на Hennessy Килиан Хенеси, е станало в условията на конкуренция от страна на други интернационални компании. По-късно Moët Hennessy се обединява с мощната компания за луксозни стоки Louis Vuitton и през 1987 г. създава Louis Vuitton Moët Hennessy - LVMH. Hennessy продължава да залага на повишена разпознаваемост посредством колаборации с големи имена от съвременната популярна култура като 2Pac и Snoop Dogg.  Какво носи последното десетилетие за Hennessy  През годините се появяват няколко нови разновидности коняци, включително Paradis Imperial през 2011 г. Описва се като "бижу в колекцията на Hennessy" и се смята, че от всяка реколта средният брой на eaux-de-vie с потенциал да се присъедини един ден към този бленд е само 10 от 10 000. През 2020 г. XO отпразнува своята 150-годишнина. Този юбилей изисквал да се обозначи с нещо наистина специално. Задачата да направи дизайн на изключителен модел бутилка Hennessy била дадена на архитекта Франк Гери. Той създал неочаквано модернистично шише, което било оценено на 15 000 паунда.  Според годишния Клуб на милионерите на браншовото списание Drinks International, Hennessy изпреварва останалите конячни къщи, като през 2019 г. обемът ще достигне 8 милиона каси, а най-близкият му съперник, Martell, е с 2,6 млн. Hennessy и NBA През 2021 г. марката Hennessy стана първият глобален партньор на NBA в областта на спиртните напитки и Джули Ноле, главен маркетинг директор на Hennessy, определя партньорството като даващо възможност на марката да подкрепи баскетбола и културата, обединяваща хората чрез забавление и приятелство. Освен спортните партньорства, най-новите лансирания включват Master Blender's Selection N°4. Конякът е част от лимитирана серия и е най-новото творение на настоящия майстор-блендер на Hennessy Рено Филю дьо Жиронд.  Династията Hennessy е на цели 256 години, но едно е сигурно - предстоят им още поне толкова успехи и отдаденост в създаването на първокачествен коняк.  
Сравнение на продукти